
Почати свій шлях в ІТ, коли це ще не було мейнстримом і спробувати себе у різноманітних ролях, чути «айті – не твоє» і попри це колосально впливати на розвиток компанії – це зовсім коротко про історію успіху Сергія Волощенка, який виріс від Junior JAVA спеціаліста до Department Manager QA Automation напрямку. Про 19 років в ІТ сфері, виклики та поради – детальніше розповідаємо далі.

Старт кар’єри
У 2003 році Сергій у зв’язку з сімейними обставинами переїхав з Києва до Львова. Оскільки до цього він працював у банку – писав на мові DELPHI додатки до баз даних, відповідно почав пошук компанії, де можна було б продовжувати працювати з цим. Досить швидко отримав офер у відому на той час компанію, яка займалась WEB-Promotion. Завданням Сергія було писати краудери для роботів, які парсять тексти з WEB-сторінок. Але довго там попрацювати не вдалось, оскільки та компанія «заробляла гроші», впроваджувала різноманітні штрафи і відношення до працівників було не найкраще.
Білити стіни чи все ж?
Після такого не надто вдалого першого досвіду в IT сфері Сергій задумався про те, щоб піти до родича допомагати робити ремонти, оскільки на той час маляр заробляв значно більше від айтішника. Та через оголошення на сайті до нього подзвонили з одної ІТ-компанії, яка шукала людей на новий великий проект. Умови влаштування на проект були дуже прості, оскільки в ті часи бути айтішніком не було настільки популярно як зараз. Єдиною важливою умовою було вивчити JAVA за місяць і Сергій прийняв цей челлендж. Найперше поїхав в Київ, купив найкращі книжки, які були на книжковому ринку «Петрівка» по Borland Java та Java2, і провів цілий місяць буквально день та ніч за комп’ютером, практикуючи нові знання. Зрештою, через місяць він склав вступний тест у компанії та почав працювати на цьому проекті. Будучи junior JAVA розробником, він не мав ментора і через це його перфоманс на проектів був низький. Тоді його перевели на новий проект, та без наставництва успішного досвіду він так і не здобув. Не довго попрацювавши, він знову почув «Айтішка не твоє, може займись чимось іншим».

Третя спроба
Здавалось, що таки пора йти з ІТ, але новий дзвінок та запрошення у компанію JAVA-розробником змінило подальшу кар’єру нашого героя. Тут вже Сергій стартував по-іншому: почав запитувати людей та прислухатись до порад ментора, який дуже зрозуміло пояснював та був «девелопером від Бога». Так, за 3 роки Сергій виріс до Tech Lead-а. Коли компанію купила велика ІТ-корпорація, почався період нецікавих проектів, та швидкого зростання штату. Після «сімейного» і теплого колективу, така велика кількість незнайомих людей тяжко сприймалась і зрештою призвела до відвертої розмови з керівником компанії. Як наслідок, Сергій пішов працювати у нову компанію.
Досвід роботи у стартапі
Стартап, у який пішов Сергій, створили вихідці з core-команди з попередньої компанії – тут і колектив був знайомий, і задачі значно цікавіші. Саме там, беручи участь у конференціях та курсах, він навчився чимало нового – від розробки коду додатку – до його повної автоматизації тестування. Незважаючи на те, що через два роки існування стартап закрився, у Сергія з’явилося багато нових вмінь та досвід створення команди «з нуля» під конкретні задачі.
Вже через 3 дні після закриття стартапу, Сергія запрошують на посаду Senior QA Automation у попередню компанію. На той час компанія вже мала дуже формалізовані та автоматизовані внутрішні процеси, що також стало новим досвідом. Та й тут знову від проектів «очі не горіли» і хотілось робити щось більше, ніж просто кодинг. Так, після участі у ролі експерта, у кількох співбесідах, на яких шукали QA Automation спеціалістів під проекти компанії, Сергій запропонував розробити власний курс для тренінг центру. Щоб компанія змогла випускати студентів вже з потрібним рівнем навичок, потрібно було обирати вмотивованих та скілових автоматизаторів «з нуля».

Ракетою вгору
Працюючи паралельно на проекті, Сергій почав активно розвивати курс для автоматизаторів – відбирав вмотивованих студентів, підбирав лекторів, та спільно з іншим спеціалістом розробив програму, яку ще вдосконалював упродовж 3 років в міру розвитку курсу. У той час він перейшов з рівня Senior на Group Manager-а. Після трьох років активної діяльності вже зібралась крута команда, все злагоджено працювало і Сергій займався лише координацією між тренінг центром та production. (що це? Як замінити?) – це люди які займаються безпосередньо проектною роботою. Всі. На нашому сленгу – це так і звучить Також, Сергій займався Automation Community, проводив та влаштовував внутрішні тренінги, зовнішні мітапи та у середині компанії. Були виїздні сесії у Київ та Івано-Франківськ, а також проводилися online зустрічі у YouTube під чаc пандемії COVID. У той момент, коли вже здалось «засидівся» і хочеться робити більше, йому запропонували роботу в ISsoft Ukraine.
Все склалось так як потрібно було у той момент і тепер він будує процеси та розвиває QA Automation напрямок як Department Manager у нашій компанії.

Бліц-інтерв’ю з Сергієм Волощенко
Як рости?
- На початку кар’єри дуже важливо мати ментора.
- Рекомендую вчити багато мов програмування, а не лише одну.
- Якщо хочеш, щоб тебе почули і знали – бери участь в мітапах і тобі буде легше “пробиватись” у кар’єрі.
Що найбільше заважає на шляху до розвитку?
Людська лінь. Я не вірю в слово «не можу», я вірю в слово «не хочу».
Не виходить, коли не починав робити або боїшся починати.
Коли настає відчуття, що ти можеш більше?
Коли я бачив фідбек, що те все, що зробив комусь, потрібне – тоді й хочеться робити більше, перфоманс росте в рази експоненціально.
Які помилки зробив?
Колеги є колеги, друзі – друзями.
Які шкідливі поради можеш дати?
Не ставати техногіком, тобі то не треба буде 😊 Тобі достатньо мати хороші софт скіли та менеджерські навички для того, щоби “прорватися” наверх, але ти так і не станеш хорошим технічним спецалістом.